субота, 31. мај 2014.

Zadatak 4- Kvadratne jednačine i nejednačine


Odrediti znak i skicirati grafik funkcije
Da bismo skicirali funkciju potrebno je da nađemo ređenja jednačine za y=0, izračunamo teme parabole i odredimo kako je okrenuta.

a)rešenja jednačine za y=0
Što znaći da parabola dodiruje x-osu u tački x=1

четвртак, 29. мај 2014.

Zadatak 3- kvadratne jednačine i nejednačine

3.Odrediti m za koje je
bila pozitivna za svako realno x,  treba da izgleda kao na slici, tj
·       Da bude okrenuta otvorom na gore
                                 
·       I da nema preseka sa x osom tj. nema
     nula funkcije
                       
uslov  a=1 >0  je ispunjen pa ćemo m odrediti iz uslova  
                             

среда, 28. мај 2014.

Zadatak 2-kvadratne jednačine i nejednačine

1.    Odrediti znak i skicirati grafik funkcije


Da bismo skicirali funkciju potrebno je da nađemo rešenja jednačine za y=0, izračunamo teme parabole i odredimo kako je okrenuta.

уторак, 27. мај 2014.

Zadatak1-Kvadratne jednačine i nejednačine

1.    Odrediti znak i skicirati grafik funkcije
Da bismo skicirali funkciju potrebno je da nađemo rešenja jednačine za y=0, izračunamo teme parabole i odredimo kako je okrenuta.

понедељак, 26. мај 2014.

NEPOZNATE U OSNOVNIM RAČUNSKIM OPERACIJAMA


Pre nego što nastavim , moram da se izvinim većini svojih čitalaca zbog ove teme koju postavljam.

Primetila sam da prilično veliki broj učenika ne razjasni ove osnovne pojmove do kraja svog školovanja, pa evo kratkog podsetnika.
JEDNAČINE SA NEPOZNATIM SABIRKOM
 х + 4 = 28       х  je nepoznati sabirak
х = 28 - 4         х= zbir – poznati sabirak
х = 24               - nepoznati broj je 24
Provera : 24 + 4 = 28
Nepoznati sabirak se izračunava tako što od zbira oduzmemo poznati   sabirak.

петак, 23. мај 2014.

APSOLUTNA VREDNOST

U matematici je apsolutna vrednost ili modul realnog broja a izraz |a| koji određuje veličinu broja bez obzira na pozitivan ili negativan predznak. Na taj način apsolutna vrednost broja 4 i broja -4 iznosi 4.
Pojam apsolutne vrednosti, odn.modula broja koristi se negde od 1806. godine, a uveo ga je francuski matematičar Jean-Robert Argand i to za apsolutnu vrednost kompleksnog broja.

Za svaki realni broj a apsolutna vrednost broja ili modul od a je definisana kao